woensdag 28 september 2016

Jouw thema en deelonderwerpen

In de les hebben we samen nog verder nagedacht over een thema voor je presentatie.

Stel kort je thema (of  2 mogelijke thema's) met enkele deelonderwerpen erbij.
Schrijf ook waaròm je dit thema kiest.

Lees nadien de reacties van de anderen en geef je mening bij minimum 1 thema van iemand anders. Dit doe je door op Beantwoorden te klikken bij het bericht van die persoon.

Hieronder onze klasfoto met de namen!

























Prudence           Marie-Paul      Mirjam      Irene             Sonja

              Erna                                                        Mady


29 opmerkingen:

  1. Ik heb als thema dansen gekozen, omdat ik denk dat dit veel mensen interesseert. Hoe en wanneer is de dans ontstaan? De dans is al sinds ontstaan van de mensheid een manier van(al dan niet ritueel)vermaak. Ieder land heeft zijn verschillende stijlen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk dat het een mooi thema gaat worden, want veel mensen gaan nog dansen en volgen een cursus voor dansen.

      Verwijderen
    2. Ik hoop dat je jong blijft met het dansen want ik ben te stijf. Het is wel interessant.

      Verwijderen
    3. Toen ik 50 jaar werd heb ik aan mijn man en mooi cadeau gevraagd!
      Ik wil met hem rond de wereld dansen!
      Ik heb mijn cadeau nog niet gekregen.

      Verwijderen
    4. Hola, ik heb precies iets verkeerd gedaan.
      Mijn reactie staat niet op de juiste plaats.
      Nog eens proberen.

      Verwijderen
  2. Ik heb vroeger eens een cursus "dansen door de eeuwen heen " gevolgd en vond dit heel plezant.Van premitieve oer-dansen over hofdansen naar de Moderne dans. Natuurlijk was dat maar efkes proeven van enkele dansen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke foto! Jammer dat Leen er niet bij staat!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En Ahmed! Misschien eens overdoen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb mijn thema "kruiden voor een goede nachtrust" gekozen omdat ik vorig jaar opleiding herborist gevolgd heb en door er een werkje over te maken, blijf ik er mee bezig. Ik wil het hebben over slaapstoornissen en welke kruiden kunnen zorgen voor een betere nachtrust.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is wel interessant om te weten welke kruiden je moet nemen als je goed wil slapen.

      Verwijderen
    2. Heel goed om te weten, kan soms betere resultaten opleveren dan medicatie, het is altijd een natuurlijk produkt

      Verwijderen
    3. Gelukkig slaap ik nog goed .Alleen het inslapen is een probleem .Ik ben nieuwsgierig naar wat we kunnen doen.

      Verwijderen
  6. Ik heb als thema " Maltezer" gekozen omdat mijn hondje er eentje is. Ik wil weten van waar hij afkomstig is en alles over verzorging en ziektes weten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die kleine Maltezer ken ik "swiffer" Zijn afkomst en zo interesseert mij wel.

      Verwijderen
    2. Nu weet ik waarom er een B verschijnt, dit is de naam van mijn echtgenoot, ik heb te vlug op publiceren geklikt!!!

      Verwijderen
    3. Een Maltezer is heel mooi, maar moet regelmatig naar de kapper, ze zijn heel lief en aandachtig. Het is altijd goed om te weten, aan welke ziektes ze gevoelig kunnen zijn.

      Verwijderen
  7. Mijn thema is "de Costa Brava." Ik ben er al verschillende keren op vakantie geweest. De natuur is er boeiend en er zijn veel bezienswaardigheden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is een opfrissing van mijn geheugen wand het is 30 jaar geleden dat Ik er nog geweest ben.

      Verwijderen
    2. Dat zal je dan goed van pas komen, voor je werk als reisleider.

      Verwijderen
  8. Costa Brava interesseert mij ook wel! Daar wij veel naar het zuiden van Spanje reizen, en het daar dikwijls in de zomermaanden te warm is, denken we er aan, eens naar het noorden te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nog nooit geweest! Ik ben alleen nog maar in Andalousië en Extremadura geweest in Spanje. Benieuwd of dit misschien onze volgende bestemming wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ga mijn presentatie maken over N.O. Nederland als voorbereiding op mijn werkje voor reisleider.
    Het zal een leerrijke reis worden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ben benieuwd wat daar allemaal te zien of te doen is !

      Verwijderen
    2. Voor mij volledig onbekend gebied! Overtuig mij maar om er eens naar toe te gaan.

      Verwijderen
    3. Ik ben benieuwd . Mij heeft dat stukje Nederland bekoord .

      Verwijderen
  11. Mijn presentatie situeert zich in het noorden van Frankrijk .Een beetje architectuur en geschiedenis over de Villa Cavrois!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dag dames!
    Wat een enthousiaste gesprekken zijn hier aan de gang :-)
    Blij dat jullie zo goed jullie weg naar onze klasblog vinden!
    Groetjes van Leen

    BeantwoordenVerwijderen